nedeľa 27. marca 2011

Black swan- Čierna labuť

Medzi posledný z mojich objavov patrí film Čierna labuť. Film som našla náhodou, a to pri hľadaní informácií o Labuti bielej. A čo mi "ujo" google nevypátral bola Čierna labuť. O pár dní neskôr som si všimla že po celom meste a po stenách v autobusoch sa na mňa pozerá program kín, kde je na polovičku programu ohlásená premiéra Čiernej labute.




Film som sledovala cez megavideo. A ako všetci, tak aj ja milujem keď mi po pol hodine napíše že môj limit 72 minút je vyčerpaný. Samozrejme čakať sa mi nechcelo, tak som film dopozerala na druhý deň. Sama som bola prekvapená ako ma film zaujal predsa len k baletu som nikdy nemala blízko. Tento film mal niečo do seba. Nebol taký ako väčšina filmov v posledných mesiacoch, bol mimoriadny. Dej bol síce jednoduchý, ale herecké výkony a technické vymoženosti spravili z Čiernej labute dokonalý zážitok na ktorý tak skoro nezabudnete.


Na prvý dojem som bola prekvapená hereckým obsadením hlavnej hrdinky. Natalie Portman? Pomyslela som. Do roly baletky som si predstavovala herečku v nižšom veku. No zhodnem sa s mnohými odborníkmi. Bola to jej životná rola ktorá bola právom ocenená Oscarom.

Dej filmu sa odohráva v New Yorku. V baletnom centre sa chystá inscenácia Labutieho jazera. Režisér (Vincent Cassel) hľadá baletku ktorá by spĺňala jeho nároky. Na scéne sa objaví Nina (Natalie Portman) krehká, mladá a s dokonale ladnými pohybmi. Jej stvárnenie bielej labute je dokonalé, avšak pri čiernej labuti nedokáže prejaviť dostatok emócií. Napriek tomu bude obsadená do hlavnej úlohy. Pomocnú ruku jej podáva i režisér do ktorého sa po zvádzaní zamiluje. Nine sa pri kamarátení s Lily (Mila Kuris) začne prejavovať jej temná stránka, ktorá prerastie až do halucinácií. Ku koncu už ani sama Nina neviem čo je pravda a čo nie. Prestáva veriť svojej kamarátke Lily ktorá sa stala Nininou prvou náhradníčkou. Nina sa napriek psychickým problémom odmieta vzdať hlavnej úlohy.

Hodnotenie: Originalita či spracovanie sa filmu vytknúť nedá. Herecké obsadenie sa filmu vytknúť nedá. Neviem čo vytknúť. Dochádzajú mi slová.
4,9*/5*

UPOZORNENIE!: Uvedomujem si neobjektívnosť recenzie keďže sa zaradil medzi moje najobľúbenejšie filmy, ale práve preto na tom filme niečo môže byť :)

Réžia: Darren Aronofsky. Námet: Andrés Heinz. Scenár: Mark Heyman, Andrés Heinz, John McLaughlin.Kamera: Matthew Libatique. Strih: Andrew Weisblum. Hudba: Clint Mansell. Hrajú: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel, Winona Ryder, Barbara Hershey, Benjamin Millepied

Prikladám i odkaz na film :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára